tisdag, november 30

Vinter

Snö och -10.
Jaha, nu är ordningen återställd. Det har blivit vinter. Inte det där jäkla blöta, blaskiga som det brukar utan riktig ordentlig vinter. Det är ju så här det ska vara. Märks att vovvarna inte är vana vid det. De får "tassakramp" när vi går ut. Blir helt stela och kan inte röra sig. Jag får jobba på att hålla igång dom då.
Jag måste se till att skaffa ett par riktiga vinterkängor. Och då helst vattentäta. Har sneglat lite på ett par på Jula, klarar temperaturer ner till -30. Inte snygga men jäkligt praktiska. Men vem kan vara snygg utan att frysa? Hellre varm än snygg ;) Nu när snön kom så åkte termobyxorna fram. Men vad jag fick kämpa för att få på dem. Har ju gått upp några kilo och det märks ju direkt på kläderna. Men om jag lägger mig ner på rygg så kan jag knäppa dragkedjan. Men tryckknapparna finns inget att göra åt, får dra ihop med en livrem istället. Tur förresten att det är tryckknappar, annars hade det väl slutat med en olycka. Knapparna kunda flygit ut och skadat någon. Allvarliga grejor det där. Finns bara en lösning, får göra mig av med de fem extrakilona snabbt som tusan nu. Tror jag börjar direkt, ska bara kämpa mig i mina termobyxor först och redan då har jag säker gjort av med frukostkalorierna. Ses ute i snön.
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar