onsdag, mars 3

Men vad hände nu då?

Ja, man slutar aldrig att förvånas. Igår när jag skulle ta sista kisserundan med vovvarna så fick Bella riktigt spelet. Var lite så där att jag kände på mig att det skulle vara vilt ute så jag förberedde mig med att koppla Nikita eftersom hon drar efter djur lite då och då. Tänkte att det orkar jag inte jobba med ikväll så därför åkte kopplet på. Satte vovvarna innanför dörren och öppnade. Gick ut som vanligt och sa "varsågod". Det var signalen, Bella flög ut som skjuten ur en kanon. Tog trappan i ett skutt och drog skällande ut på åkern. Jag stod kvar vid dörren med hakan hängande vid knäna. Fick titta två gånger i andra änden av kopplet för att se om jag verkligen hade kopplat rätt hund. Men det hade jag. In med Nikita igen och ner vid tomtgränsen och börja vissla. Månklart som det var så kunde jag se den gamla skruttan springa runt på åkern som värsta spårhunden. Efter några arga "HIT" så kom hon skuttandes med svansen viftande. Jäkla và kul detta var matte, tycktes hon säga. Men vad var nu detta då? Så här har hon inte gjort på många år. Kanske är det kloklippningen i förgår som har gett henne nytt bränsle. Men kul var det att se att det finns krut kvar i den gamla "käringen" ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar