onsdag, december 23

God Jul

Nu är det jul igen. Vad tiden går snabbt. Konstigt att man alltid ska bli så stressad. Idag har jag världens huvudvärk och ont i magen. Det är all stress, och jag vet inte varför, finns egentligen ingen anledning för hysteri.
Renoveringen går långsamt framåt. Inte så kul att ha så uppställt nu när det är jul, men nästa jul...(längtar)
Igår gjorde jag nåt så ovanligt (vid jultid i alla fall) som att koka ärtsoppa. Mums... är ju såååå gott. Nu har vi mat hela julen ;-) Idag står det trattkantarellstuvning på schemat. Är ett måste på julbordet. Min ena bror tycker det är minst 50% av julbordet (de där 50%:en ökar ju närmare jul vi kommer, är nog uppe i 78% nu) Så det är nåt jag bara måste hinna göra varje jul. Eftersom jag börjar jobba idag kl.16 och jobbar tills imorgon kl.15 så får jag göra stuvningen idag ;-) Gör allt för min bror, säger han att han vill ha stuvning så fixar jag väl det. Puss på dig ;-)
Kram till alla, och God Jul.

2 kommentarer: